"גודזילה נגד קונג": למי שפקפק בנחיצות הקולנוע

ביקורות
"גודזילה נגד קונג" הוא לא סרט טוב בשום קנה מידה, אבל הוא סרט נפלא לצפות בו בקולנוע. וכעת כשזה סיים את התעוררותו המנומנמת משנת השבתון הכפויה שלו, אפשר לכתת רגליים ולפקוד את אולם הקולנוע עם המסך הגדול ביותר והסאונד המרשים ביותר, בכדי לשאוב ממנו הנאה מלה.

"גודזילה נגד קונג": למי שפקפק בנחיצות הקולנוע
"גודזילה נגד קונג": למי שפקפק בנחיצות הקולנוע

הסרט הרביעי ביקום המפלצות של אולפני האחים וורנר יצא לדרך עם התנגשות טיטנים עצומה, שרק מצפייה בטריילר שלה עולה החשק לרוץ, להתיישב באולם הממוזג ונטול הפופקורן (בינתיים, אבל מה רע, בגדול?) ולהתמסר באופן טוטאלי לחוויה ויזואלית, קולית ומכיבוי המוח בצעד אסקפיסטי מושלם. אף אחד משלושת הסרטים שקדמו להתנגשות בין שני ענקי יקום המפלצות לא היה באמת טוב מדי, אבל עשה את עבודתו נאמנה, קרי; אסקפיזם טהור, כיבוי המוח בכניסה לאולם הקולנוע ואפילו מפלצות בגדלים לא הגיוניים, אשר גדשו את המסך. על התפתחויות עבור הדמויות האנושיות לא היה מה לדבר, אבל הם לא באמת מעניינות אף אחד; או שיידרכו במהלך הסרט או שינסו להניע את העלילה ולהפריע לזרימת הסרט כמה שפחות.

רשת הסטרימינג של HBO ממשיכה להוכיח כי בכל הנוגע לשוברי קופות קולנועיים, שבינתיים עדיין מוצגים בזכותה במסך הביתי של כל אחד ואחת (מלבד תושבי ישראל כמובן), הם מתחילים לפתוח פערים משאר ענקיות הסטרימינג, בקריטריון לסרטים במשקל קליל, המשתייכים למוצרים קולנועיים בעלי אפקטים גדולים. הבמאים והצוות המעורב בוודאי לא אוהבים את הרעיון שאת החוויה, ברובה, לא תוכלו לראות בקולנוע, אבל אין כמו צ'ק ניחומים, שיעזור לגלולה המרה הזו להחליק יופי בגרון. בינתיים, בארצות הברית לא מחכים להקלות בשלבים ונותנים צ'אנס לצופים לעטות מסיכה, לשמור מרחק ולהיכנס, על מנת לצפות בצמד המפלצות המטורפות הללו גוררות זו את זו על ספינות בים או דרך גורדי שחקים ביבשה.


התנגשות הטיטאנים - Round 1 | צילום: Warner Bros. Pictures

אם העלילה מעניינת מישהו, הרי שהיא זניחה וכמוה גם הדמויות המאוד גנריות והלא מפותחות, אבל הנה תקצירון עבור מי שבאמת מתעניין: תאגיד הענק אייפקס מותקף בלילה חשוך אחד על ידי גודזילה, שהייתה המושיעה של האנושות עד לא מכבר. העולם לא מבין, אבל הצופים (וגם לא העפרונות הכי מחודדים בקלמר) כבר יכולים להניח את ההנחות שלהם בנוגע לדמויות האנטגוניסטיות המסתמנות וכיצד הן הולכות להשפיע על העלילה. במעבר חד לקינג קונג; הוא נמצא באי הגולגלות שלו, תחת כיפת "המופע של טרומן" הענקית, אשר מגבילה אותו לצאת מגבולות האי, בכדי למנוע סכסוך מפלצות אלפא אל מול התפלץ הרדיואקטיבי.

קונג מתקשר עם ילדה אילמת ודואג לרווחתה. הילדה היא ילידת אי הגולגולות, אסופית ושורדת אחרונה מתושבי האי, אשר אומצה על ידי מדענית (רבקה הול) ראשית לניטור תנועותיו של קונג על האי. דילוג נוסף ומקביל אל מדען נוסף (אלכסנדר סקארסגארד), אשר ניסה בעבר לחפור את דרכו אל ליבת כדור הארץ, המקבל הצעה שלא יוכל לסרב לה, בכדי להשלים את המסע אל בטן כדור הארץ ובכך גם לנסות ולהצר את צעדיו של גודזילה, אשר הפך בין לילה ממושיע לאויב תוקפני. המסעות המקבילים של גודזילה, לבדו ושל קונג, בליווי פמלייה אנושית, שמכוונת אותו ואת צעדיו אל בטן האדמה ואל גאולה אל מול גודזילה, הולכים לכיוון התנגשות בלתי נמנע ואו אז נקבל את הקרבות המצופים.


משוך באצבע, אני צריכה לשחרר | צילום: Warner Bros. Pictures

בין לבין ובכדי להסביר כמה נתחי עלילה (וגם להריץ קצת זמן מסך) נקבל זמן איכות עם מספר גיבורים משמימים, שבהחלט ישכיבו את הצופים לשנת לילה מוקדמת, בין קרב לקרב. עם כל שלב בהתפתחות הסרט הוא הולך וצובר כיוון זהה להתנסות של זאק סניידר עם התנגשות בין גיבורים, כאשר יצר את "באטמן נגד סופרמן: שחר הצדק" שלו ואכזב מיליוני מעריצים. מבלי לספיילר יותר מדי (כי אי אפשר באמת לספיילר סרט כזה) אחד משיאיי הסרט הוא בדיוק באחד הרגעים, שנדמה כי קונג וגודזילה צועקים אחד לשני את זעקת "מרת'ה" המפורסמת בין סופרמן לבאטמן (אלוהים אדירים, איך הדבר הזה בכלל השתחל להיות טקסט בסרט?) ומשלימים קו דימיון נוסף, מעבר לחורבן המוגזם בעליל, אשר זורעות שתי המפלצות בהונג קונג.

זה סרט שמסמן המון סימני V עלילתיים וקונספטואליים, לרווחת והנאת המעריצים, אינו שם דגש על היגיון עלילתי מינימאלי, זורק את הדמויות האנושיות לפח וגם אם הוא מנסה לומר אמירות בעלות עומק מסוים, זה מרגיש מכאני, מאולץ וחסר אמינות בסיסית. סרט למתבגרים או למבוגרים, אשר מסרבים להתבגר וחייבים קצת זמן מסך שייתן מנוחה למוח מהטרדות היום יומיות ואין על כך עוררין או בעיה כלשהי. בעולם נטול אולמות קולנוע, כמיינסטרים, גם אלו שלא מסוגלים להתחבר לז'אנר, עשויים למצוא את עצמם מחפשים את הריגוש בחוויית הקולנוע ודווקא סרט כזה יכול לענות בדיוק על הצורך שהם חשים.


תחזירו את אולמות הקולנוע כבר!!! | צילום: Warner Bros. Pictures

ההפקה המשיכה לסמן V בכל מקום ובכל הנוגע למגוון הדמויות שהיא משתפת. על המסרים שהיא ניסתה לדחוף בפני הצופים אין צורך להרחיב שוב וכל אלו באו על חשבון היגיון עלילתי מינימאלי. הדילוג ביכולות הטכנולוגיות, שפיתחה האנושות בין הסרטים הקודמים לבין זה הנוכחי, היה עצום ולא אמין וגם חלק נכבד מהקווים העלילתיים, אבל היי...חשבתם על זה? תהיתם איך זה קורה? תעצרו רגע...קחו גורילת על וגודזילת על מאגרפות אחת את השנייה, במים. נרגעתם? תנמנמו שוב מול ברברת עלילתית, שלא נסמכת על שום עובדה מדעית...שוב תהיתם מאיפה כל זה מגיע? קחו את השניים בסיבוב נוסף בהונג קונג וכן הלאה, עד לסוף הסרט.

שובר הקופות הנוכחי יגיע ככל הנראה בקרוב ארצה, על מנת לנסות ולרסק גם קופות, מעבר לבניינים והספינות שהוא מרסק בתוך זמן המסך שלו. ככל הנראה החוויה באולם תהיה טובה ועוצמתית הרבה יותר מאשר זו על המסך הקטן. הסרט הזה בהחלט יפלח את צופיו באופן ברור על פי העדפותיהם ועל פי פנייתו לקהל היעד הספציפי, שאליו הוא מכוון; אותו קהל יעד שחלקו עדיין לא יכול להיכנס לבתי הקולנוע בארץ. "גודזילה נגד קונג" מצטרף לעמוד עם "וונדר וומן 1984", כחלק מהתוצרת של HBO Max, אשר עושה חייל בכל הנוגע לאפקטים ופחות בכל הנוגע לעלילה. אתם יודעים בדיוק מי ומה אתם אוהבים, אז תחליטו לבד.


כן. אני בדיוק מעמיס את קונג ומגיע | צילום: Warner Bros. Pictures

משפט על הסרט:
במילה אחת: אכזבה. ביותר ממילה אחת: כבו את המוח ותיהנו. קונג נלחם בגודזילה - בניינים יתרסקו, ספינות יתקמטו ואפילו תגלו עולמות חדשים, שיערבבו לכם את הז'אנר עוד יותר. לא תרוצו לקולנוע?

משפט על הבמאי:
אדם ווינגארד, אשר ביים את החידוש ל"המכשפה מבלייר" ו"האורח" באתגר קטן מאוד, בכל הנוגע לאמירה, לסגנון והעלילה, אבל מקבל ציון גבוה יותר על היותו סרט מרהיב, בכל פעם שהבלאגן מתחיל לחגוג.

משפט על השחקנים:
באמת שיספיק כאן משפט אחד בשביל להבין כמה מינימום כישרון צריך לגייס איתו שחקן, אשר משתתף בסרט הזה ויש כמה כאלו, לא רעים בכלל - סקארסגארד, מילי בובי בראון, הול, לאנס רידיק, קייל צ'נדלר ועוד כוכבים, אשר מסמנים להם ציון דרך ולוקחים את הצ'ק הביתה, ללא שום רגשות אשם.

משפט על אורך הסרט:
קצת פחות משעתיים ובהחלט אפשר היה לקצץ חלק מהרגעים, בהם לדמויות האנושיות היה נדמה כי מעניין אותנו לשמוע מה יש להם לומר.

סיכום המבקר
10/
6.0
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "גודזילה נגד קונג": למי שפקפק בנחיצות הקולנוע
סרטים בקולנוע