"הספר של בובה פט": מאסטר אוף דה בובות

טלוויזיה
עונת הבזק של בובה פט מורידה מסך ומוכיחה שאפשר לעשות "מלחמת הכוכבים" נהדרת בטלוויזיה פעם נוספת. דיסני פלוס עושים זאת שוב ובהצלחה מרובה, בעודם מגבירים את הציפייה לשובו הפורמאלי של מנדו, לעונה שלישית.

"הספר של בובה פט": מאסטר אוף דה בובות
"הספר של בובה פט": מאסטר אוף דה בובות

היא התחילה בתור סדרת ספין אוף ל"מנדלוריאן" והפכה, במרוצת הזמן, להיות חצי עונה של אותה הסדרה שהיא ספין אפה (זה ביטוי בכלל?). אה...זה הזמן לציין שזו ביקורת ספויילרית, אז בלי כעס למי שטרם הספיק לראות והחליט לקרוא קצת לפני שסיים. זו הייתה עונה שמהרגע שחצתה את שלב האמצע המהנה מאוד שלה, היא חזרה להיות "The Mando Show". ואחר כך גם "The Mando and Grogo Show" ואפילו היו רגעים של לוק סקייווקר, אסוקה טאנו וקאד ביין ונראה שדייב פילוני, בפרק היחיד והמשובח שהוא ביים, עשה את כל המאמצים להכניס כמה שיותר דמויות מהסדרה המצוירת עליה היה אחראי.


איחדנו כוחות, יצאה אחלה סדרה | צילום: IMDB

העונה הזו החלה ונמשכה, למשך כמעט מחציתה, עם סיפורים מקבילים אשר כללו את בובה פט בשני צירי זמן: זמן הווה וזמן עבר. מצד אחד הוא יושב בכס השליט, הלא מוכרז באופן רשמי, עליו הזיל ריריות בלתי פוסקות, ג'אבה ההאט ומהצד השני הוא בעלילת פלאשבק ארוכה מאוד, המתארת את הימלטותו מקיבת הסרלאק וחבירה לשבט טוסקנים והפיכה להיות אחד מהם. שני הצדדים, בשלב כזה או אחר, מעבים עוד ועוד את הפיכת סדרות דיסני פלוס של עולם "מלחמת הכוכבים" למערבוני חלל מודרניים, מרהיבים ורלוונטיים מתמיד.

ואז הגיעה לה אמצע העונה וכאילו המפיקים החליטו להעניש את טאמורה מוריסון או את דמותו של בובה ואמרו לו לשבת בצד לרגע או שניים. או אז הפציע לו פדרו פסקל ומנדו המשובח שלו והחל לטייל לו על הסט, עם חרב האור השחורה-לבנה, אותה השיג בעונה הקודמת והחל לחפש אחרי הגרוגו שלו, במה שנראה כמו אקט של במאי שמחפש בגד במזוודה עמוסה בכאלו. זורק מלא מלא דמויות אל מחוץ למזוודה המתפקעת ואז מתחיל לסדר ולהחזיר בחזרה, לאט, בזהירות ובשיקול דעת. באמצע העונה בובה פט הפך לניצב וכמעט לא התקיים בסדרה של עצמו, השאיר את הבמה למנדו וחזר בחזרה בשביל לחתום את העונה, אבל עדיין הרגיש שולי. וכעת, הנה הגיע שלב הסיכומים שלנו. Shell We?


כל מה שביקשנו בפרק הכי טוב היה סגירת מעגל ו...קיבלנו | צילום: IMDB


הפרק האהוב ביותר

זה גם נקרא הפרק עם כמות הדמויות הכי גדולה בסדרת ספין אוף מסרטי וסדרות אחרות של "מלחמת הכוכבים". בגלל שהשם הזה היה קצת ארוך מדי, הוחלט לקרוא לו From the Desert Comes a Stranger (שהוא שם לא קצר, בפני עצמו) ובשבילכם נקצר אפילו עוד קצת ל-פרק 6. כולם היו בו, לרגע קט. אפילו בובה פט עצמו, לשנייה ורבע. מנדו מגיע לחפש את גרוגו, פוגש את אסוקה ואפילו חוזה ב-לוק מאמן את גרוגו מרחוק, משאיר לו מתנה ולא יודע שהמתנה הזו תאלץ את בן טיפוחיו הצעיר לבחור את הבחירה הקשה ביותר בחייו הצעירים. אם כל הדמויות הללו לא הספיקו לאף אחד, פילוני זרק למערכה את קוב ונת' (המגולם באופן נפלא על ידי טימות'י אוליפנט הנהדר) וגם את קאד ביין, שהפך באופן סופי למתנקש המפחיד וקר הלב ביותר בסדרת הסרטים והסדרות. הכנה מושלמת לפרק הסיום, שהיה פחות טוב מהפרק שלפניו ועל פי המסורת של מיטב הסדרות, גם הפרק הטוב ביותר בסדרה.


הרגע של העונה

גם בסדרה של בובה פט עצמו, אי אפשר היה שלא להתרגש ולהתפעם מהאינטראקציה הנפלאה בין גרוגו למנדו, שלא קרמה עור וגידים עד הפרק האחרון. שם, במפתיע או שלא, מנדו פוגש את גרוגו מחדש, בטוק טוק של פלי מוטו (איימי סדריס הנהדרת) והניצוצות עפים וכך גם גרוגו אל חיקו של מנדו, במה שהופך לאחד מסיפורי האב-בן המרגשים ביותר שנראו בטלוויזיה בשנים האחרונות וזאת מבלי שהשניים יהיו בעלי קרבה ביולוגית אותנטית. אם הייתה לכם לחלוחית באיזור של העין, ברגע המפגש, אף אחד לא ישפוט אתכם.




עוד פעם אתם גורמים לנו לנגב בצד של העין? | צילום: IMDB


עלילת הצד

עזבו רגע בצד את החזרה של מנדו העירה. כולם קוראים לזה כבר "המנדלוריאן 2.5" ובצדק, אבל בגלל שובו של מנדו לחצי סדרה והדומיננטיות שלו בסדרה שהיא בכלל של בובה פט, כולם כבר הספיקו לשכוח את תחילת העונה הנפלאה ואת הפיכתו של B.F להיות ה-B.F.F של הטוסקנים - אותו שבט מוזר, שחי במדבר ועוטה ערימה של גלימות ומסיכת קרניים ושיניים קריפית וביזארית עד מאוד. היציקה של רגש בבובה פט ובחבר'ה הטוקסנים שלו וההתפתחות שלו, עקב כך, הייתה אחד הדברים הנעימים לראות בסדרה וגם עלילת צד נהדרת, שסטתה מהלינאריות והקו העלילתי של ההווה, בטטואין, בעודה מהווה גם עלילת רקע נהדרת להפיכתו של בובה פט, ממתנקש אכזר וקר לב, לטיפוס יותר משפחתי ושבטי. המהפך של מנדו הגיע גם לכאן.


קום בחור עצל וצא לעבודה | צילום: IMDB

הסיידקיק המועדף

מהרגע הראשון שקרסנטן, הווקי השחור והאכזרי נכנס לסדרה, היה ברור שהוא כאן להישאר. הוא נזרק לבור, ירו עליו ללא הרף ואפילו עשו עליו "ערימת ירקרקים" - הוא שרד את הכל בשביל להפוך לווקי הרשמי של סדרות "מלחמת הכוכבים". שני החזרזירים נזרקו לתהום, פניק שאנד מקבלת קטגוריה משל עצמה וגם מנדו לא באמת יכול להיות מוגדר בתור סיידקיק. מרגע שקרסנטן חשף שיניים לראשונה, זו הייתה אהבה ממבט ראשון והכל המתין שהוא פשוט יחבור להיות חלק מהמאפיה של בובה והמוביל שבין עוזריו.


צ'ואי מי? | צילום: IMDB


הפחות מדוברות

פניק שאנד (המגולמת על ידי מינג נה-וואן) נמצאת שם בכל רגע ורגע, אבל מרגישה כמו דמות שולית ומשנית. על אף שהפרק הרביעי הציג כיצד הכירה את בובה ואיזה חוב היה עליה לשלם לו, היא מרגישה במשך כל הסדרה, מרוחקת ומשנית למדי, על אף שהיא דמות מעניינת, אפית ובלתי ניתנת להריגה ומעל הכל גם מתפקדת בתור המצפון, החברה הטובה והנאמנה ביותר של בובה ודמות ששווה לפתח קצת יותר מהמינימום שקיבלה. כמוה גם פלי מוטו, אשר צועדת עם שתי הסדרות כבר עונה שלישית ברציפות ועל אף השטח הגדול שהיא מקבלת לפעולה בטטואין, מרגישה זניחה למדי בסדרה וזאת על אף שהכל עובר דרכה, בדרך כזו או אחרת. אחת הדמויות שנשמח לראות עוד ועוד זמן מסך עמה בעונות הבאות.


אנדרייטד, שתמיד עומדת בציפיות | צילום: IMDB

הפחות מעניינות

חבורת המאבטחים בעלי שלל האיברים המורכבים, אשר פט שכר לעצמו, בשביל להראות שהוא דואג לעיר ולאזרחים המקופחים שלה, הם במקרה הטוב דמויות שוליות, במקרה הרע פשוט מיותרות. אין להם שום אלמנט של תוספת עלילתית או עומק כלשהו לסדרה וגם השחקנים שמגלמים אותם לא העניקו הופעות בלתי נשכחות. חסרי ייחודיות ולא מעניינים במיוחד. האופנוברים מטטואין. נשמח שתחליפו זהות בעונה הבא, אם וכשאר תהיה.


תניעי, אל תניעי...רק תזוזי מהמסך | צילום: IMDB


הבמאי המתמיד

פילוני חזר לפרק מופתי אחד וגם ברייס דאלאס האוורד עם עוד אחד, אבל זה שהתמיד וגם החזיר את דני טרחו לחמש דקות התהילה שלו בסדרה והרגילות בחסותו, הוא רוברט רודריגז, אשר ביים שלושה פרקים בסדרה ובכך גם לקחת את הבעלות על מרבית הפרקים שבה. הראשון, השלישי והפרק האחרון לא היו הפרקים הטובים ביותר בסדרה, אבל בסדרה שכל אחד ואחד מהפרקים מבוימים היטב ובאופן מוקפד, על ידי כל אחד ואחת מהבמאים שלה, מה לנו כי נלין על כך שרודריגז השתלט על חצי מהכמות של הפרקים בה?


הבמאי של העונה

האיש שביים את הפרק הטוב של העונה הוא גם במאי העונה. שילוב של כל כך הרבה עולמות וכל כך הרבה דמויות ואירועים סיפק לנו דייב פילוני, בייחוד לאחר לא מעט אכזבות בעונות של "המנדלוריאן" ;, כך שיצא שהוא מפצה ובענק. אחד הפרקים הטובים ביותר של סדרה, שקשורה ליקום של לוקאס ואחת החוויות הטובות ביותר שקשורות לאותו היקום מאז צאת הסרטים המוקדמים. פילוני לקח את הדמויות מהסדרה המצוירת עליה הוא אחראי, לקח מהמנדלורי וגם פיזר מלמעלה גם קצת לוק סקייווקר והרי לכם הפרק המשובח והמדובר ביותר בסדרה.


מי הולך להביא לי יד עכשיו? | צילום: IMDB

לסיום סיומת:

עדיין לא ברור אם הסדרה הזו תחזור לעונה שנייה, אבל "המנדלוריאן" ; יחזור בוודאות לעונה שלישית וכפי שראינו מסיום הסדרה הזו, הוא טס לאנשהו בהייפרספיד עם גרוגו, בעוד קוב ונת' נכנס לו למיכל השיקום, מבלבל לחלוטין את הצופים שלא יודעים למה הם מצפים. אולי אסוקה תקבל סדרה משלה מתי שהוא, אולי אפילו קוב, על אף הופעותיו הקצרות, אבל המרשימות מאוד, אבל ניכר כי היקום המתגלגל של דיסני פלוס, אשר החל להתגלגל בדיוק כאשר הקורונה החלה את סבב ההופעות שלה, כבר עתיר כוח וניסיון ויותר מכך, הוא בוחן את הכיוונים שאליהם אפשר וכדאי להתפתח, בעודו מאזין לרחשי ליבם של המעריצים, כי אחרת אי אפשר להסביר את פרקים חמש ושש? לא יודעים למה לצפות, אבל יודעים שיש למה...בעולם כזה כיף לחיות.

סיכום המבקר
10/
8.0
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "הספר של בובה פט": מאסטר אוף דה בובות
סרטים בקולנוע