"מבוך השקרים": מבט מפותל על ההיסטוריה הגרמנית

ביקורות
סרטו האחרון של ג'וליו ריצ'רלי "מבוך השקרים", מביא סיפור מרתק ומרגש של חיפוש אחר האמת בגרמניה שאחרי מלחמת העולם השנייה, והבאת האשמים לזוועות המלחמה לצדק. הוא מספר סיפור חשוב שאסור לפספס ומציג צד נוסף ומפתיע של המלחמה האיומה הזו.

"מבוך השקרים": מבט מפותל על ההיסטוריה הגרמנית
"מבוך השקרים": מבט מפותל על ההיסטוריה הגרמנית

"מבוך השקרים" מבוסס על סיפורו האמיתי של יוהאן רדמן, עורך צעיר ונמרץ הנחוש בדעתו להביא פושעים נאצים למשפט על מנת שישלמו על מעשיהם הנוראיים, אך הוא נתקל במכשולים רבים בדרך להשיג את מטרתו לאחר שנודע לו שנאצים רבים עוד מכהנים בתפקידי כוח שונים בממשלת גרמניה. רדמן מקבל על עצמו לחקור את עובדי המחנה אשר עבדו במחנה ההשמדה אושוויץ שבפולין, והיו יותר מ8000 כאלה. במשך חקירתו רדמן מגלה קונספירציה נאצית מאחר וכל החיילים הנאצים לשעבר מחפים אחד על השני, וכך הוא מוצא את עצמו במעמד מתסכל במיוחד.



הסיפור עצמו מתרחש בגרמניה בשלהי 1958 ומביא מבט יוצא דופן על גרמניה שלאחר המלחמה. בנוסף, הוא מגשר באופן נפלא בין סיפורו האישי של רדמן לבין עניינים מדיניים של גרמניה, בהם הוא עוסק. הסרט מצליח להביא למסכי הקולנוע מבט חדש, אל תוך גרמניה שלאחר המלחמה. הסרט גם מביא נקודת מבט שאנחנו פחות רגילים לראות בדרך כלל בקולנוע, בסרטים מהסוג הזה ועושה זאת בצורה מעניינת ומצמררת. אנשים לעיתים שוכחים שלאחר סיום המלחמה עצמה, גרמניה נאלצה להתמודד במשך שנים עם תוצאותיה, ולנקוט בצעדים לא פשוטים בכלל כנגד אזרחי גרמניה אשר שיתפו פעולה עם הנאצים.

הסרט בהחלט מאיר עיניים בכל הנוגע לדרך בה אנשים נוהגים לשכוח אירועים פחות נעימים על מנת לחיות חיים מהנים יותר, מבלי להתחשב בתוצאות השכחה הזו. במשך מסע הגילוי של רדמן הוא מתחיל לפקפק גם במשפחה שלו וברמת יושרם בזמן המלחמה, דבר המביא אותו להתמודד מול שדים שלא דמיין שיפגוש בחייו. הסרט מציג בצורה יפה עם כל המכשולים מולם רדמן נאלץ להתמודד, וגורם לצופים לחשוב על המלחמה הזו מזווית חדשה ומרעננת. וכל זה עם שחקן ראשי נאה ומוכשר במיוחד, שלא מביש את השחקנים היפים ביותר מהוליווד, יש לי תחושה שעוד נשמע עליו בעתיד.



מומלץ לצפות בסרט הנ"ל לכל מי שאוהב סרטי מלחמה וסרטים הקשורים ספציפית למלחמת העולם השנייה, ובכלל למי שמחפש חוויה הקולנועית מרגשת ומופלאה אשר מבוססת על סיפור אמיתי של איש אחד נחוש ביותר וכמובן לכל אוהבי סיפורים היסטוריים אודות התקופה הפחות יפה של העם הגרמני.
סיכום המבקר
10/
5.5

מתוייגים בכתבה זו

תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "מבוך השקרים": מבט מפותל על ההיסטוריה הגרמנית
סרטים בקולנוע