תחושה של סוף: טוב שהיה וחבל שנגמר

ביקורות
סרט דרמה עם אנסבל שחקנים בריטיים מצוין • יש דברים שאף פעם לא עוברים גם אם נדמה לנו שחיים שלמים עברו • סרט אשר במוקדו גיבור בתוף פרשיית אהבים מוזרה ומסע זכרונות מתעתע.

תחושה של סוף: טוב שהיה וחבל שנגמר
תחושה של סוף: טוב שהיה וחבל שנגמר

"תחושה של סוף" הינו סרטו החדש של ריטש בטרה ("לאנץ' בוקס") אשר מבוסס על רב מכר בשם "בוקר". העלילה מגוללת את סיפורו הפנימי של הגיבור בשתי נקודות זמן שונות. את טוני וובסטר, אשר אותו מגלם ג'ים ברודבנט הנהדר, אנו פוגשים על המסך כגבר גרוש בגיל העמידה, בעל חוש הומור, מעט סבלנות ובעל חנות למכירת מצלמות סטילס ישנות.

וובסטר מנהל קשר משונה עם אשתו לשעבר (הארייט וולטר) וקשר הדוק יותר, עם ביתו (מישל דוקרי) אשר מנסה לעבור הריון שקט ללא אב ברקע. עולמו של טוני מקבל אופי דרמטי ומרגש, ביום בו הוא מקבל הודעה מעורך דין ומגלה כי אמה של חברתו, מימי האוניברסיטה, שרה פורד, הורישה לו יומן ישן. הדבר מהווה טריגר ומעורר בו זיכרונות ישנים עם חברתו הראשונה מהלימודים, ורוניקה - בתה של שרה. ורוניקה מסרבת להעביר לו את היומן, מה שמאלץ אותו להתמודד איתה ועם הזמן שהעבירו יחדיו בעבר. איכשהו, הסרט סוחף אותנו יחד עם טוני למסע זיכרונות מוזר אודות משולש אהבים ישן. לאט לאט אנחנו מגלים איך כל דמות ראתה את הקשר בין שלושת האנשים באופן שונה לחלוטין.


(פרשיית אהבים מוזרה עם טוויסטים בעלילה | צילום: יח"צ)

"תחושה של סוף" הוא לא רק סרט דרמה מרגש ופשוט, אלא גם אנסבל שלם של שחקנים בריטיים מעולים. את ורוניקה פורד המבוגרת, מגלמת שרלוט רמפלינג אשר קיבלה לפני שנתיים פרס מפעל חיים מהאקדמיה האירופית לקולנוע. רמפלינג עם כשרונה, גלמה בעבר לא מעט תפקידים מרושעים, אך בסרט הזה, מבלי לעשות ספוילרים, הדמות שלה כואבת ושונה.


(ג'ים ברודבנט ושרלוט רמפלינג שחקנים בריטיים מהשורה הראשונה)

מן הצד נראה כי ורוניקה בחרה בחברו הטוב של טוני, באדריאן פין מתוך גחמה ומתוך היותה חמדנית ובוגדנית. אך הסוף של הסרט יחשוף בפניכם תגליות בעלות טוויסט, מרגש אשר יטילו צל שונה על כל השעה וחצי האחרונה שראיתם. גם עם ההומור שצץ פה ושם במהלך הסרט, לא ניתן להתנתק מהתובנות שהוא מעביר. אנחנו לא באמת מפסיקים לחיות את העבר כשזה נוגע לאהבות ישנות שלנו. יש דברים שאף פעם לא עוברים, גם אם נדמה שחיים שלמים עברו. לפעמים, מספיק יומן נעורים ישן על מנת לעורר בנו דברים שלא היו סגורים.

על כן שם הסרט, תחושה של סוף. ישנה תחושה של סוף לאורך כל הסרט, כשאנו מתוועדים לעוד חלק מהפאזל אודות הרומן המשולש ומה באמת קרה שם. אבל תחושה הינה דבר אמורפי בלתי מוסבר שאינו חולף. וזה עושה סרט טוב, התחושה שהוא טרם הסתיים למרות שרצות הכתוביות והדליקו את האור באולם הקולנוע.

סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על תחושה של סוף: טוב שהיה וחבל שנגמר
סרטים בקולנוע