"סרט לגו 2": הלגו טיפה מתפרק

ביקורות
תסמונת הסרט השני מכה גם ב"סרט לגו", שאמנם מספק הנאה גדולה ובידור נהדר עבור כל המשפחה, אבל לוקה בלא מעט מאפיינים השמורים עבור סרטי המשך ונראה בלא מעט שלבים כמו גרסה דהויה של זה שבא לפניו.

"סרט לגו 2": הלגו טיפה מתפרק
"סרט לגו 2": הלגו טיפה מתפרק

לפני ארבע שנים "סרט לגו" תפס את עולם הקולנוע לא מוכן לחלוטין. אנימציית לגו מרהיבה עם שלל כוכבים ואינספור רפרנסים לתרבויות הפופ, האייטיז והניינטיז, דאחקות על גיבורי על, על "שר הטבעות" ועל מה לא בעצם? זה היה סרט לכל המשפחה, אבל המבוגרים נסחפו אחריו הרבה יותר מאשר הילדים, עובדה שהצדיקה סרטי לגו נוספים; הן כאלו שזכו לזהור באור הזרקורים ("לגו באטמן" ו"לגו נינג'אגו") ועוד מלא כאלו שנותרו בספריית ה-DVD) Blu-ray או איזו ספרייה שאפשר לשחרר אליה סרטים שפשוט לא מגיעים ישירות לקולנוע קודם לכן).


אף סרט לא יכול לרוץ באמת בלעדיו | באדיבות Tulip Entertainment


אחרי סרטי הלגו של באטמן ונינג'אגו אף אחד לא באמת חשב שסרט ההמשך הישיר לסרט הראשון יגיע לרמה של הראשון. אלמנט ההפתעה והחדשנות התאדה והיווה אבדה גדולה, צמד הבמאים של הסרט הראשון: פיל לורד וכריס מילר השאירו את שרביט הבימוי בידיו של מייק מיטשל ("שרק לנצח" ו"טרולים"), נותרו בעמדת התסריטאים וגם פיתחו קו עלילתי שונה, כאשר עלילת הסרט הלכה למקומות שונים וברקע מרחפת העובדה שהתבררה בסוף הסרט הראשון: עולמם של בובות הלגו הוא רק חלק ממשחק של ילד, שבנה עולם סוחף ומונחה דימיון עשיר ופרוע.

כעת ועם תחילת הסרט מתבהרת עובדה עלילתית נוספת, בצעד מהיר מאוד שלא מחכה לסוף הסרט – לתמונה נוספה אחותו הקטנה והנדחפת (בעיניו של הילד לפחות), היא רוצה לשחק והצעצועים שלה נתפסים בתור חייזרים שמנסים להשתלט על עולמם של צעצועי הלגו של הילד. הצעצועים הקיימים מנסים להכיל את הפלישה, אבל כושלים ומכאן לשם עוברות חמש שנים ומותירות את ממלכת הלגו בתור שממה מדברית, נוסח הלוקיישנים הרחבים של "מקס הזועם: כביש הזעם". עולם אפוקליפטי, בו יש רק עדיין אדם אחד שמח ומזמזם בהנאה את הלהיט מהסרט הראשון – אמט הבנאי.


למה שלא יהיה שלום בינינו? | באדיבות Tulip Entertainment

אמט נדרש להגיב לניסיון פלישה נוסף, כאשר חבריו נלקחים על ידי נציגה נוספת של הזן החייזרי וכך הוא פוצח במסע של גילוי ושדרוג עצמי, בעוד חבריו נלקחים ללוקיישן שונה (שמתברר ברקע בתור איזור המשחקים של האחות), על מנת להשתתף בחתונה שאמורה להביא איתה שלום, על פי צד אחד ומלחמה על פי צד שני. אמט ולוסי וכמובן באטמן יעברו מסע גילוי עצמי בעל תוצאות מפתיעות, בעיקר עבורם. ההורים יקבלו את מנת הדאחקות שהם צריכים והאמת שגם הילדים ובשורה התחתונה כולם ייצאו מרוצים למדי, כאשר מסך הערפל יתפזר וישלח את כולם אל מחוץ לאולם הקולנוע.

סרטו של מיטשל שומר על רמה קומית גבוהה למדי, בכל הנוגע להשאווה לסרט הראשון, גם אם נראה שהוא התעדן והתעדכן באופן משמעותי ביחס לסרט הראשון. האנימציה, דמויות ואנימציית הסטופ מושן ממשיכות לעבוד ולתת את אותותיהן בקרב קהל הצופים הצעיר והבוגר יותר ושלל המסרים עוברים באופן חלק למדי וללא תקלות צפויות, כאשר הפעם נכנס גם המסר עבור הגיבורים שחיים מחוץ לעולמם של אנשי הלגו – בעולם האמיתי.


כמעט כל הקווים העלילתיים וההתפתחויות האישיות בתמונה אחת | באדיבות Tulip Entertainment

שלושה קווים עלילתיים, שלוש דרכים להעביר את המסר לילדים שלכם ועוד בערך מאתיים שבילים בכדי לייצר טקסט מבדר ובעל אווירה קלילה עבור הורים וילדיהם. זה עובד במרבית הזמן, אבל בחלק לא מועט של זמן הסרט ישנה הרגשה כללית של ירידה ברמה, באופן הכי פשוט שאפשר לחשוב עליו. מבחינה עלילתית, מבחינת ההומור ורק אולי מבחינת המסע שעוברות הדמויות ישנה שמירה על רמה מסוימת, אבל בנקודה הבנאלית הזו, קשה לציין את העובדה הזו לטובה.

עיצוב העולם הלגואי הדיסטופי נהדר, ההומור של הסרט עדיין עושה את העבודה מבחינת כל הצדדים, למרות שכאמור, נראה שהפעם ישנה מטרה מרכזית גדולה יותר והיא לרצות את פלח השוק הצעיר, על מנת לפתות עם מרצ'נדייז ועם הומור תפל לעיתים. המודעות העצמית ושבירת הקירות עם קהל הצופים נהדרים בדיוק כמו בסרט הראשון ובהחלט אפשר לומר שככל הנראה מבין הסרטים המצוירים שכבר הגיעו ואלו שעוד הולכים להגיע, זה הסרט שתרצו לקחת את הילדים אליו יותר משאר האופציות שעל השולחן.


איך אפשר שלא להנות מריקוד משותף של סופרמן והלנטרן? | באדיבות Tulip Entertainment

משפט על הסרט:
סובל מקללת הסרט השני, הניסיון הנואש והקושי הגדול להתעלות או להשתוות לסרט הראשון ועדיין מספק בידור נהדר לכל המשפחה.

משפט על במאי הסרט:
מייק מיטשל, שטרם הותיר חותם הן בתור שחקן והן בתור במאי סרטים מצוירים, מתקשה להותיר חותם גם בסרט הזה, כאשר הוא מתחיל עם דפיציט ההצלחה המסחררת של הסרט הראשון.

קצת על השחקנים והמדבבים:
כריס פראט מגלם את אמט, אליזבת' בנקס את מייסי והחשוב מכולם: וויל ארנט בתפקיד באטמן. מעבר להם ישנה עוד כמות נכבדת של מיטב שחקני הוליווד לתפקידי "התנדבות" כאלו קטנים. בגרסה העברית חוזרים לדבב יפתח אופיר המדובב את אמט, איילת רובינסון המדובבת את לוסי, מיקי לאון (באטמן), רויטל זלצמן מדובבת את חדקרתולי, ערן מור הוא זקן-מתכת, דני לשמן מדובב את בני ואליהם מצטרפות שירלי לילו ואלונה אלכסנדר המדובבות דמויות חדשות – המלכה לומשנלה מידומה וסוכרסטרופה בהתאמה.

משפט על אורך הסרט:
שעה, ארבעים וחמש דקות. לא זמן מוצדק, מרוח קצת יותר מדי, בעיקר כאשר החלק האמצעי של העלילה מתברר בתור חסר משמעות ומכין את עצמו עבור החלק השלישי.


לא רק בשביל שהם יהיו מרוצים, גם בשבילכם
סיכום המבקר
10/
5.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "סרט לגו 2": הלגו טיפה מתפרק
סרטים בקולנוע