"בלש ניו יורקי: המשימה האחרונה": משימה כמעט אחרונה

ביקורות
המבוכה נמשכת, אבל תיכף זה ייגמר באופן סופי בהחלט ונוכל להתחיל ולהתרכז בהפעלת האמנזיה עבור שנות הקריירה האחרונות של ברוס וויליס ובניסיונות לשחזר רצועות זיכרון מהשנים היפות בקריירה של השחקן שהיה פעם ג'ון מקליין.

"בלש ניו יורקי: המשימה האחרונה": משימה כמעט אחרונה
"בלש ניו יורקי: המשימה האחרונה": משימה כמעט אחרונה

אחת הטרילוגיות המביכות של העשורים האחרונים מגיעה לקיצה, בד בבד לצד קץ קריירת המשחק של אחד מכוכבי האקשן הגדולים, אשר ידעו שנות השמונים והתשעים. המון דובר בביקורות האחרונות אודות סרטי הפרישה המאולצת של ברוס וויליס - ללא ועם קשר למצבו ההולך ומתדרדר. כבר הרבה יותר מעשור שהוא בעיקר משתתף בהפקות מביכות ומבישות ושני הצדדים מרוויחים - הם את שמו והוא את המשכורת, אשר משולמת לו בשביל לעשות כמעט כלום על הסט.

וויליס לא מתייאש ולא התייאש לכל אורך הדרך, על אף הביקורות הארסיות בנוגע ליכולות המשחק המתדרדרות שלו ובעיקר כאשר מדברים על קנה המידה של הסרטים בהם בחר להשתתף וכמובן כאשר צופים ב(תת)רמה הנמוכה ומטה, בכל הנוגע להפקות להם היה שותף. המשכורת פיצתה וזה לא באמת שהיה לו משהו אחר לעשות. הוא מיתג את עצמו, ללא רצון מכוון לכך, לשחקן סרטי זבל מתועבים, שאפילו ניקולאס קייג' לא לקח, קרא תסריט שלהם או כיוון כל כך נמוך. וויליס הפך להיות מסמל של קשיחות, פאסון וקוליות בסרטי אקשן מגניבים לסמל של טראש כל כך נמוך, שאפילו קשה לקרוא לו טראש. שבר את חוקי הז'אנר.


איך אני משתלב עם כל שקי החבטות? | באדיבות סרטי פורום פילם

הסרט הנוכחי הוא השלמה לטרילוגיית הניצול של שחקן שכבר בקושי מדבר ובקושי זז. לצד תמונות אשר מעלות בנותיו לרשתות החברתיות, בנוגע לאהבתן אליו, ממשיכים לזרום סרטים בכיכובו לספריות המדיה הביתיות או, במקרה שלנו, היישר לבתי קולנוע, כדי שאולם אחד תמיד יהיה מקום טוב לישון בו, עבור המקרינים או חלילה עבור צופים שנקלעו אליו. כבר נכתבו דברים באותה הרוח על עשרות מסרטיו בשנים האחרונות ולמרבה הצער גם המקרה הזה אינו יוצא דופן, בכל הנוגע לתת הרמה, במסגרתה מככב הפעם וויליס המבוגר. הבשורה הטובה היחידה היא שיש רק עוד סרט אחד בלבד בקנה, אשר אמור להשתחרר בכיכובו של השחקן הלא פעיל, שתיכף יהפוך גם באופן רשמי לשחקן לשעבר.

הטרילוגיה המקושקשת מגיעה לסיומה והבלש נייט ממשיך להסתובב בתחנת המשטרה, כאשר הוא כבר לקראת תליית הנעליים. בערך כמו השחקן אשר מגלם אותו. הוא עדיין נותר עם יד קלה על ההדק, משפחתו מנוכרת לו וגם מרבית עמיתיו בזים לו, כולל את מפקדת התחנה (המגולמת באופן מביש על ידי דינה מייר, שפעם הייתה דיזי, אשר נלחמה בג'וקים אינטרגלקטיים ב"גברים בחלל" הראשון). במקביל אליו עולה וצומח לו פושע צעיר, מתוסכל ורווי שנאה על דרך התנהלותם של השוטרים ודרך התנהלותה של המדינה והוא בכלל חובש משטרתי, שקהילת השוטרים המקומית בזה לו ולתפקידו.


היית בסרט הזה עם הג'וקים בחלל, לא? | באדיבות סרטי פורום פילם

הקו העלילתי של דזי הצעיר (המגולם על ידי ג'ק קילמר, הבן של...) דווקא מנסה לאתגר את אשפתיות הסרט, אבל לא כך מבצעים זאת; הן מבחינת התסריט והן מבחינת הביצוע העלוב של השחקן, שהיה רוצה לזכות במאית מהתהילה, אליה הגיע אביו, בימי חייו. מה שיוצא בסופו של דבר הוא סיפור עלייתו של צעיר מתוסכל, שלוקח את החוק לידיים ועל הדרך גם רותם את הכוח החדש, על מנת לבצע שוד מזוין ובנוסף גם מקנח עם הימלטות לא מתוכננת באמבולנס. מי שכמובן יגיע לרדוף אותו יהיה הבלש נייט, המתקשה להשלים משפט קצר ורצוף ושותפו הגנרי והמוזר, בעל הטקסטים האקראיים וחסרי התועלת.

כך מגיעה לסיומה טרילוגיה מאולצת, במסגרתה מרוויחים, בעיקר, כל אלו אשר מקבלים משכורת מההפקה. כך גם (כמעט) מגיעה לסיומה קריירה שהייתה מפוארת לפרקים ותיזכר גם בגנות השנים האחרונות והמביכות שלה. על הסרט באמת קשה להרחיב באופן שמצריך התייחסות לביזיון אחרי ביזיון, באם מדובר בתסריט המביך, רמת הצילום החובבנית והניסיון להיראות כמו מקצוענים, המשחק שלא מתאים אפילו לסרט של ילדי חטיבה וכל מה שעטף את ההפקה המביישת את כל מי שלקח בה חלק. תנוח על משכבה בשלום הקריירה של וויליס ושלא נראה סרטים כאלו מגיעים לארץ עוד לעולם.


פורש בראש מורכן לחלוטין | באדיבות סרטי פורום פילם

משפט על הסרט:
אי שם, בין תסריט מחורבן ובין משחק איום ונוראי, הסתתרו להן מחשבות על כוונה לשלוח מסר עמוק, אבל לא באמת חשבנו שבסרט, אשר ברוס וויליס מככב בו, יימצא תוכן עמוק. ביצוע מחפיר ועלוב, שבאמת מוכיח כי הבדיחה על חשבון הצופים, שאיכשהו מצאו את עצמם צופים בסרט הזה בקולנוע.

משפט על במאי הסרט:
אדוארד דרייק, שביים את וויליס בשני סרטי הטרילוגיה הקודמים ובעוד ערימות של זבל הוא במאי שצריך להפסיק את עבודתו ויפה שעה אחת קודם.

משפט על השחקנים:
כבר אמרנו הכל כל כך הרבה פעמים ועדיין....עצוב לראות את ברוס וויליס, שהדיבור שלו נראה, לפרקים, כאילו הוא עושה ליפסינק לעצמו. לצדו (שוב) לוכלין מונרו (הזכור למעטים מ"צעקה" הראשון) בתפקיד מבזה, ווילו שילדס, שאין לה קשר לברוק או לתחום המשחק ודווקא לג'ק קילמר יש קשר דם לאביו - ואל קילמר, אבל ניכר באופן בוטה כי יכולות המשחק לא עברו. דינה מייר, שהייתה דיזי הסקסית והבלתי נשכחת ב"גברים בחלל" וגם השתתפה בארבעה מסרטי "המסור" בהופעה שמציגה כי כנראה שאפשר לשכוח יכולות משחק, עם השנים.

משפט על אורך הסרט:
כמעט שעה וחצי, שגרמו לפרקים כל כך רבים לרצות שהסרט הזה יתקצר בחצי והעינוי הזה ייגמר כבר.

סיכום המבקר
10/
1.5
תגובות
כתוב תגובה ותהיה הראשון להגיב על "בלש ניו יורקי: המשימה האחרונה": משימה כמעט אחרונה
סרטים בקולנוע